Garantie

Wij geven garantie op al onze tuinplanten!

Wij hebben het volste vertrouwen in de kwaliteit van onze planten. Wij geven garantie op al onze tuinplanten, zodat u zeker weet dat de planten in uw tuin zullen aanslaan. Mocht dit onverhoopt bij een plant niet het geval zijn, laat het ons dan weten. Niet goed? Wij leveren vervangende planten of u krijgt uw geld terug!

Vers van de kweker

Al onze planten komen vers van de kweker. Wij hebben zelf geen planten op voorraad. De planten worden door onze kwekers met zorg en aandacht, deskundigheid en passie gekweekt. Wij maken uitsluitend gebruik van buiten gekweekte planten. Onze planten kunnen dus tegen een stootje en ook tegen lagere temperaturen. Dit kan wel betekenen dat planten er bijvoorbeeld in het vroege voorjaar wat minder mooi uitzien. Toch zullen ze spoedig opnieuw fris uitlopen en goed gaan groeien en bloeien.

Mocht er onverhoopt toch een probleem zijn met één van uw planten, dan vernemen wij het graag. Wij hanteren de volgende garantie voorwaarden:

Garantietermijn

  • Op alle groenblijvende planten uit pot (potgekweekte planten), geldt een groeigarantie van 2 maanden.
  • Op alle planten uit volle grond (kluiten en wortelgoed) geldt een groeigarantie tot 1 juni.
  • Op alle bladverliezende planten geleverd in de periode 1 oktober t/m 1 april geldt een groeigarantie tot 1 juni.
  • Op al het tuingereedschap geldt een garantiermijn van 2 jaar.

Indien er binnen deze periode een probleem ontstaat met uw planten, of als er twijfel is over de gezondheid of staat van uw planten, ontvangen wij hierover graag schriftelijk bericht. Vermeld daarbij altijd uw ordernummer. Bij planten die in de winter worden geleverd is niet altijd tijdig te zien of ze wel aanslaan. We bekijken dit per situatie, maar zullen hierin altijd proberen coulant om te gaan met een garantieverzoek.

De garantie op het tuingereedschap van 2 jaar gaat uit van normaal gebruik en opslag. Deze garantie geldt niet bij schade door verkeerd gebruik, gebrekkig onderhoud of bij buiten laten liggen, of voor kleine afwijkingen wat een normaal gebruik van het gereedschap niet in de weg staat.

Garantie op alle planten


Herroepingsrecht

Tuinplanten en bomen zijn kwetsbare producten met een houdbaarheid (bederfelijke producten). Ze worden daarom uitgesloten van het herroepingsrecht en annulering van de order, zie algemene voorwaarden. Omdat het gaat om producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben geldt de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen op onze producten helaas niet.
Het is alleen mogelijk om op de dag van bestellen de order te annuleren. Op de volgende dag is het verwerken van uw order al in gang gezet. Uw tuinplanten zijn dan al onderweg vanuit de kweker naar onze locatie in Bunnik.

Zaden, bloembollen, grondproducten en meststoffen (mits de verpakking nog goed dicht is), en alle overige tuinartikelen vallen wel onder het herroepingsrecht. Voor retourzendingen wordt een bijdrage van €24.50 berekend.

Tuinplanten worden beschouwd als bederfelijke goederen. Dit komt omdat ze levende organismen zijn die snel kunnen verslechteren of hun kwaliteit kunnen verliezen, vooral na het rooien of verplaatsen. 

Hier is een uitleg waarom:

  • Levend product:

Tuinplanten zijn levende organismen die water, voeding en licht nodig hebben om te overleven. Zodra ze uit de grond worden gehaald of verplaatst, begint hun kwaliteit snel te verminderen als ze niet goed worden verzorgd. 

  • Gevoelig voor omstandigheden:

Ze zijn kwetsbaar voor factoren zoals temperatuur, vochtigheid, en transport, wat hun houdbaarheid kan beïnvloeden. 

  • Uitsluiting van retourrecht:

Vanwege hun bederfelijkheid zijn tuinplanten uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht (het recht om een product binnen 14 dagen zonder opgave van reden te retourneren)

Bekijk ook onze algemene voorwaarden

 

Klachten, opmerkingen en advies

Voor klachten, opmerkingen en advies kunt u terecht bij onze klantenservice (via info@directplant.nl). Wij zullen dan samen met u zoeken naar een passende oplossing, of u voorzien van passend advies. Uiterlijk binnen 24 uur (maar meestal al veel sneller) ontvangt u van ons een reactie op uw bericht. Vermeld bij voorkeur uw ordernummer in het bericht en stuur enkele foto’s mee, als het om een klacht of probleem gaat.

Bekijk ook ons blog met veelgestelde vragen over plantproblemen


Geschillencommissie

Wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk en hanteren ook deze algemene voorwaarden. Indien u er met onze klantenservice niet uit zou komen, of als u van mening bent dat onze oplossing niet juist is, kunt u terecht bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

Scroll to top